Media społecznościowe to idealne miejsce spotkań klienta z usługodawcą i miejsce budowania świadomości Twojej marki. Zupełnie obce osoby mogą zmienić się w najbardziej aktywnych obserwujących, z czasem możesz nawiązać fajne znajomości, które w przyszłości zaowocują współpracą czy wspólnymi projektami innych osób.
Nie mając strategii w social mediach łatwo jednak zgubić się, w co trochę zmienianych algorytmach, spędzać godziny na szukaniu informacji, albo scrollować tablicę innych w poszukiwaniu inspiracji, nie dając niczego od siebie.
Media społecznościowe
Dam sobie włosy (bo ręka to już przesada) obciąć, że w ciągu ostatniego tygodnia byłaś na Instagramie, Facebooku lub Pintereście. Prawie każdy z nas używa choć jednego z tych mediów społecznościowych. Lubimy oglądać obcych ludzi, dowiadywać się, nad czym pracują, jacy są. Widzisz wiec, jaką siłę mają media społecznościowe i jak wiele możesz zyskać dzięki prowadzeniu ich regularnie i z głową.
Świadomość Twojej marki
Zapewne tak jak większość z nas, chcesz, aby o Twojej marce wiedziało jak najwięcej osób, ale pokazanie się w internecie może być nieco utrudnione, jest przecież tyle znanych i kreatywnych profili. Odpowiednie podejście do używania mediów społecznościowych może pomóc w przekazywaniu treści wprost w Twoją grupę docelową, która naprawdę ma dla Ciebie znaczenie. To właśnie te osoby najbardziej zainteresują się Twoją Marką. To dla nich możesz i masz tworzyć treści, odpowiadać na ich potrzeby. Przede wszystkim takim osobom daj poznać swoją markę, swoje usługi lub produkty i pozostać niezapomnianym.
Dzięki opowiadaniu swojej historii i dobrej strategii możesz zaprosić ich do zapisu do newslettera, do kupienia Twoich produktów. Możesz też budować swoją markę w mediach społecznościowych za pomocą treści, podcastów, Instastories. Zwróć uwagę na sposób, w jaki angażujesz swoich obserwujących. To okazja, aby pochwalić się swoimi umiejętnościami, talentami, porozmawiać o swoich wartościach i pomóc ludziom Cię poznać. Właściwie przygotowanie i podejście do tematu może mieć duży wpływ na Twój biznes lub sprzedaż swoich produktów.
Pinterest jest doskonałym przykładem, na stworzenie bezpłatnego ruchu na Twoją stronę. Coraz więcej twórców zaczyna korzystać z dobrodziejstw Pinterestu i dzięki temu zwiększa ruch na swojej stronie www. Pamiętaj jednak, że bez dobrze skonstruowanej i przemyślanej stronie www, nic nie zdziałasz. Strona www to też element Twojej strategii.
Strategia oszczędza czas i energię
Dzięki strategii dowiesz się, kto jest twoją grupą docelową i kogo chcesz przyciągnąć do siebie, co ich interesuje i jakie rozwiązanie problemu możesz im dać. Przemyślana strategia wskaże, na jakich platformach powinnaś prowadzić swoje działania i kiedy powinnaś być najbardziej aktywna. Dzięki temu możesz zaplanować swoją komunikację z wyprzedzeniem. Przechwytuj ruch i przekształcaj go w potencjalnych klientów i klientów dzięki inteligentnej sprzedaży.