Wiele osób mówiąc o mediach społecznościowych myśli o Facebooku i Instagramie. Niektórzy wiedzą też, że należy do nich YouTube i LinkedIn. Są jednak też inne portale, które gromadzą wokół siebie społeczność, z którą można wchodzić w interakcje. Jednym z nich jest Pinterest. Dlaczego warto go używać?

Dla szukających inspiracji

Pinterest to miejsce, które gromadzi ludzi kreatywnych. Takich, którzy kochają twórczość i ładne rzeczy. Umożliwia przyczepianie (czyli angielskie „pin”) wybranych zdjęć do własnej tablicy. To kopalnia pomysłów i inspiracji. Możesz znaleźć tam przepisy kucharskie, projekty dekoracji wnętrz, biżuterię, ubrania, wiele przepisów DIY i sporo rękodzieła. To doskonałe miejsce na wszystko, co można umieścić na ładnej grafice.

Sporo użytkowników

Obecnie na Pintereście znajduje się 200 mln użytkowników, w tym 2 mln z Polski. Trzeba jednak pamiętać, że liczba ta rośnie. Według statystyk aż 70% z nich to kobiety. Coraz więcej panów dołącza do tej społeczności, ale jak na razie jest zdominowana przez panie. Jeśli prowadzisz swój biznes, to musisz też wiedzieć, że niektóre źródła podają, iż 88% kupiło przedmiot, który wcześniej przypięło do swojej tablicy, a prawie połowa potwierdza, że kupiła aż pięć przedmiotów. Jak, więc widzisz – Pinterest ma spory potencjał i dobrze byłoby, gdyby Twój produkt się na nim pojawił. Jeśli wierzyć statystyką to aż 93% użytkowników Pinteresta używa go do planowania swoich zakupów.

Jak to działa?

Do swojej tablicy możesz przypinać własne zdjęcia lub cudze. Nie mówimy tu o plagiacie. Po prostu pokazujesz, że czyjeś zdjęcie jest dla Ciebie inspiracją. Pinami możesz dzielić się z innymi. Możesz je udostępniać albo przesyłać e-mailem. Możesz też dzielić się swoimi kolekcjami na Fb. Piny możesz też łączyć bezpośrednio ze swoją stroną. Dobrą praktyką jest umieszczanie na Pintereście krótkiej zajawki własnego wpisu blogowego. Zainteresowani użytkownicy mogą ją kliknąć i od razu zostaną przeniesieni na Twoją stronę. Z tego powodu to dobre miejsce dla wszystkich, którzy prowadzą bloga. W ten sposób można wygenerować sporo ruchu w witrynie.

Firmowy lub prywatny

Konto na Pintereście ma inne funkcje w zależności od tego, czy jest ono prywatne, czy firmowe. Wybierając drugą opcję, dostajemy też możliwość przygotowywania kampanii reklamowych oraz monitorowania statystyk konta. Ma więcej narzędzi, które pozwalają na optymalizację pod kątem działań biznesowych. Koniecznie trzeba też podkreślić, że prowadzenie obu wersji profilu jest darmowe. Zapłacić trzeba tylko za ewentualne reklamy.

Kanał przyszłości

Pinterest jest bardzo intuicyjny. Doskonale nadaje się do korzystania na urządzeniach mobilnych, bo oferuje dużo grafik i mało treści. Specjaliści przewidują, że z czasem może stać się najbardziej popularnym portalem społecznościowym, więc warto być w nim obecnym. Sprawdza się też jako skuteczny portal do sprzedaży. Wystarczy kilka kliknięć, żeby użytkownik mógł kupić to, co wpadło mu w oko.