Google Search Console krok po kroku

with Brak komentarzy

Google Search Console CO TO JEST GOOGLE SEARCH CONSOLE 


Google Search Console
 to narzędzie Google, które ułatwia optymalizację stron oraz wspiera właścicieli poprzez pozycjonowanie.
Wcześniej stosowana nazwa to  Narzędzia dla Webmasterów lub Google Webmaster Tools.  Google Search Console jest darmowym narzędziem, które pomoże Ci monitorować Twoją stronę w wynikach wyszukiwania Google.

JAK ZWETYFIKOWAĆ STRONĘ NA GOOGLE SEARCH CONSOLE 

Po pierwsze – wejdz na stronę Google Search Console i zaloguj się na maila, który używasz do Google Analytics.
Kliknij w 
Dodaj usługę i wpisz adres URL witryny, którą chcesz dodać. Wpisz całą nazwę witryny: https://creativevibes.pl/
(bez www, jeśli domena z www przekierowuje na domenę bez www).

Jeśli nie masz konta na Google, załóż je i zweryfikuj stronę. Można to zrobić na kilka sposóbów:

1. Przesyłając plik HTML na swoją stronę internetową.

Google Search Console

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Używając Google Analythics –  używając tego samego adresu e-mail,
należy już mieć zainstalowany kod śledzenia.

Google Search Console

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Używając tagu html – dodając znacznik do strony
Google Search Console

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Prosząc o pomoc dostawcę domeny, który w ustawieniach domeny doda właściwy rekord TXT. 

 

 

5. Używając managera tagów Google.
Google Search Console

Google Search Console

ZALETY KORZYSTANIA Z GOOGLE SEARCH CONSOLE

Co umożliwia Ci połączenie GSC z Twoją witryną?

 

  1. monitorowanie dostępu robotów Google do Twojej witryny,
  2. możesz zgłaszać nowe podstrony, do szybszego zaindeksowania,
  3. sprawdzasz jak szybko Google indeksuje Twoją strone,
  4. poprzez GSC możesz dowiedzieć się o spamie, wirusie czy złośliwym oprogramowaniu będącym na witrynie,
  5. podgląd słów kluczowych, na które Twoja strona wyświetla się w wynikach, ich średnią pozycję, liczbę kliknięć czy współczynnik klikalności (CTR – click through rate),
  6. podgląd jak inni użytkownicy widzą Twoją stronę i jak wyświetla się w wynikach wyszukiwania – CTR – clik through rate, liczbę kliknięć  i średnią pozycję. ),
  7. podpowiedzi Google, które pomogą zoptymalizować stronę,
  8. podgląd linków kierujących do Twojej domeny,
  9. podgląd strony na urządzeniach mobilnych.

    Google Search Console

RAPORTY

  1. Raport skuteczności – obejmuje dane z 16 miesięcy, bardzo łatwy w użyciu.
  2. Raport indywidualnyuch ulepszeń – podaje szczegółowe informacje służące do debugowania. Raporty zawierają linki, dzięki którym zgłosisz stronę do ponownego zaindeksowania, gdy usuniesz już wszystkie błędy.
  3. Linki – podaje wiarygodne liczby linków.
  4. Stan w indeksie – szczegółowe dane o stanie indeksowania pochodzące z indeksu Google.
  5. Mapy wiytryn – testy mapy po jej przesłaniu.
  6. Stan stron AMP – obejmuje wiele rodzajów błędów, podaje w jaki sposób zgłosić naprawione strony do ponownego zindeksowania.
  7. Ręczne działania – zawiera historię ręcznych działań takie jak wyniki weryfikacji czy prośby o sprawdzenie po naprawie błędu.
  8. Narzędzia do sprawdzania adresów URL – podaje informacje związane z zindeksowaną i opublikowaną wersją adresu URL, umożliwia także  wysłanie prośby o zindeksowanie.
  9. Obsługa na urządzeniach mobilnych – podaję procedurę zgłaszania do ponownego zindeksowania stron, z których usunięto problemy z obsługą na urządzeniach mobilnych.

Narzędzie Google Search Console mieści się pod adresem https://search.google.com/search-console/.