PODCAST #24 – Jak budować dochodową markę online?

Wiele moich klientek zadaje sobie pytanie, jak mam w końcu zacząć budować dochodową markę online?

Podczas pracy indywidualnej z dziesiątkami Klientek zrozumiałam, że aby zacząć skutecznie sprzedawać najpierw trzeba nauczyć się wykorzystywać własne zasoby.  Wiele z moich Klientek, być może także Ty nie potrafisz wykorzystać i układać tęgi co już masz, aby zacząć w końcu stabilnie zarabiać, aktywnie sprzedając swoje oferty.  

Na wstępie powiem, że czasy, w których aktualnie się znajdujemy, nie sprzyjają w aktywnej sprzedaży, aktualnie trwa wojna na Ukrainie, a ta sytuacja zblokowała wiele Polskich biznesów online-z różnych powodów. Ze strachu, że poruszymy teraz mało istotne tematy, ze strachu przed oceną naszych odbiorców, być może ze strachu też przed tym, co przyniesie nam jutro. Powodów jest pewnie masa. Nie chcę tu poruszać tematów politycznych, ale ten odcinek to moja forma wparcia dla Ciebie – dziś opowiem Ci o kilku krokach, które stanową bazę dla dochodowej marki online. O większość z nich możesz zadbać z tak zwanego zaplecza.


To od czego warto zacząć to przede wszystkim to poznanie swoich mocnych stron. Być może słyszałaś już o pojęciu USP-unique helling proposition, czyli takiej obietnicy wartości. Jeśli nie wiesz i nie widzisz co Ciebie wyróżnia wśród innych marek online – Twój odbiorca też tego nie zauważy. Kiedy opieramy swoje oferty o nasze mocne strony, wykorzystujemy zasoby, które mamy TU I TERAZ zaczynamy z większą łatwością tworzyć NOWE oferty, lepiej sprzedawać. Co to oznacza? Nie musisz uczyć się następnych rzeczy, dokładać starań, aby iść w coś, czego nie jesteś pewna. Jak więc wykorzystać swoje mocne strony? Jak je znaleźć? Jeśli słuchałaś mój  ostatni podcast, to wiesz, że ja postawiłam na badanie DISC i kurs od Klaudii Kałążnej, ale jeśli nie masz jeszcze możliwości finansowych na takie badanie, albo po prostu nie jesteś przekonana – zacznij od paru ważnych pytań.

– W czym jestem dobra?
– Co przychodzi mi z największą łatwością?
– Za co lubią mnie odbiorcy?
– Które zadania są moimi ulubiony?

Wiesz, że Marnujesz swój potencjał i energię, jeśli nie dokonałaś analizy, w czym tak naprawdę jesteś dobra? Serio! Ja wiem, że jestem świetna w budowaniu strategii, bo z łatwością łączę kropki – czyli widzę wszystko z lotu ptaka,  a dzięki temu moje Klientki dostają obraz sytuacji i wiedza, jakie kroku muszą podjąć by z punktu a znaleźć się w punkcie z. Przy okazji mam bardzo duże zaplecze technicznej wiedzy, która blokuje wiele moich Klientek.

Następną rzeczą, która przychodzi mi do głowy to brak zaangażowanej społeczności, przez to nasze oferty się nie sprzedają. No i teraz pewnie myślisz, ale jasak ja mam zbudować tę zaangażowana społeczność?
Ja określiłabym to tak – dawać, nie oczekiwać. Rozmawiać, podejmować dyskusję, nie czekać. Być autentyczną, nie udawać. 

Polecam Ci codziennie być w kontakcie, chociaż z 4-5 osobami, które Cię obserwują, polecam Ci też pisać newslettery, które pozwolą Ci budować relację z czytelnikami – opowiadaj tam swoje historie, pokazuj łamy swojego biznesu. Odbiorca, poznając Twój styl, wartości jest w stanie podjąć decyzję czy ufa Ci. No i jedno z najważniejszych – jeśli coś sprzedajesz, to DBAJ O SWOICH AKTUALNYCH KLIENTÓW.

Nie potrzebujesz gonić ciągle za nowymi Klientami. Wyobraź sobie, że wypuszczasz ofertę, a inna osoba nie czyta nawet Twojej strony sprzedażowej, bo wie, że wszystko, co wypuszczasz, jest świetnej jakości. Brzmi fajnie, nie? Oczywiście w pewnym momencie Twój odbiorca „wyrośnie” z potrzeby Twoich usług i pójdzie do kogoś innego, ale powracający Klient, to złoty Klient. Także pamiętaj o zadbaniu o tych, którzy już raz Ci zaufali, nawet z najmniejszą ofertą. To do nich będzie Ci łatwiej sprzedać swoje produkty. Możesz też, wykorzystać segmentację bazy i sprawdzić, ile masz najbardziej aktywnych czytelników newslettera i nagrodzić ich za aktywność. 

No i gładko przechodząc z tematu budowania społeczności, powiem, że często zdarza się, że nasz biznes bardzo szybko się rozwija. Być może i Ty już po raz któryś zaczęłaś zajmować się innymi rzeczami i sprzedajesz całkiem inne produkty niż na początku. Być może masz już dużą społeczność, ale to nie jest Twoja grupa docelowa. Tu potrzebujemy dwóch rozwiązań – edukowanie w nowym temacie i praca nad widocznością w sieci. To ten moment, w  którym brzydko mówiąc, przesiewamy odbiorców i zaczynamy pokazywać się w większej ilości miejsc. W podcastach, artykułach, w postach i rolkach innych osób, a także w komentarzach branż komplementarnych. 

Jednym z głównych powodów, dla których Twoja marka nie jest dochodowa, jest wizualny i organizacyjny chaos. Twoja strona www, grafiki nie reprezentują i nie oddają twojego wizerunek, jakości   Twoich usług oraz wiedzy, jaką posiadasz. A co za tym idzie, przyciąga nieodpowiednich klientów. Dopasowanie swojej identyfikacji wizualnej do wartości, grupy docelowej i ogólnego przekazu marki to według mnie jeden z kluczowych elementów, jeśli traktujemy naszą markę na poważnie. Sprawdź, czy to, co publikujesz, jest spójne, dobrze reprezentuje Cię w sieci. Jeśli jesteś tym typem osoby, który nie może dobrać kolorów swojej marki i nie do końca wie jak je dopasować, to tak się składa, że ja i Karolina Żebrowska, w ramach naszego wspólnego projektu Brand Girls stworzyłyśmy mini e-booka o psychologii kolorów. Znajdziesz go na www.brandgirls.pl/psychologia-koloru 

No i następnym tematem, to skakanie z tematu na temat, czyli brak umiejętności pokazywania własnych zasobów, zbierania tego wszystkiego do jednego worka, układania, tworzenia przemyślanej strategii komunikacji. Skaczesz z tematu na temat, bo nie umiesz pokazać swojej wiedzy w odpowiedni sposób. Potrzebny jest tu konkretny plan, ale nie tylko same tematy, ale konkretny CEL i intencja publikacji. 

Ja wiem, że często dopada Cię syndrom oszusta, który mówi nam na ucho, że nie sprzedamy, że nie jesteśmy wystarczająco dobre. Te wszystkie myśli, chwile zwątpienia sprawiają, że blokujemy się i to jest mocno widoczne w naszych działaniach sprzedażowych, albo w ich całkowitym braku. Praca nad własnymi przekonaniami i ułożenie odpowiednich ścieżek klienta, czyli wprowadzaniu automatyzacji w biznesie jest kluczowe. Często brakuje nam czasu na rozwój własnych produktów i usług, bo skupiamy się na pracy 1:1, przez co ani nie skalujemy biznesu, ani nie zarabiamy więcej. I co nam z tego zostaje? Zmęczenie, lęk o to co będzie jutro, a może nawet złość, że nie mamy jak wyrwać się z tej rozpędzonej kuli śnieżnej. 

To wszystko finalnie WPŁYNIE na Twoje stabilne przychody, zwiększenie sprzedaży i budowanie odpowiedniego, profesjonalnego wizerunku, na którym na pewno Ci zależy.  Teraz zamiast przekazywania tej wiedzy na konsultacjach 1:1 zdecydowałam, że chce pomoc większej licznie osób, w bardzo rozszerzonym stopniu i właśnie otworzyłam nabory na  mastermind buduj dochodową markę online i skutecznie sprzedawaj, czyli  dokładnie mówiąc 12 tygodniowy program mentoringowo- szkoleniowy dla osób, które chcą lepiej wykorzystać swoje kanały komunikacji i dotrzeć do Klienta.

Przyznam szczerze, że jest to dla mnie bardzo ekscytujące, bo jestem już pod dwóch mastermindach i uważam ze ten format świetnie się sprawdza, kiedy grupa jest naprawdę dobrze dobrana. To program dla kobiet, które mają czas na szkolenia i sesje mastermind oraz wdrażanie zmian. Jest przeznaczony przede wszystkim dla osób, które mają swoje produkty, usługi i już sprzedają je w swoim sklepie, ale ze średnio zadowalającym skutkiem, a także dla takich, które mają minumum jeden kanał social media. Najlepiej sprawdzi się także u osób, które aktywnie prowadzą swój newsletter albo chociaż zebrały już jakąś grupę odbiorców. Potrzebuje zdeterminowanych kobiet biznesu, które chcą wprowadzić zmiany, bo są zmęczone aktualną sytuacją. 

W programie czeka nas 4 sesje szkoleniowe, 4 spotkani 1:1 i 4 sesje grupowe, podczas których będziemy pracować nad zwiększeniem sprzedaży Twoich produktów. Po każdym module szkoleniowym czekają Cię tak zwane „zadania domowe”. Bonusami tego programu są aż 3 dodatkowe szkolenia. Mój flagowy kurs Obsługi i optymalizacji MailerLite, szkolenie zaawansowane lejki sprzedażowe oraz Szkolenie zarabiaj bez dodatkowej pracy, dzięki technice OTO. 

Ilość miejsc jest ograniczona – tworzymy grupę 10 osób. Dlatego daje Ci znać, o świetnym programie mentoringowo-szkoleniowym. Jestem przekonana, że razem uda nam się ustabilizować Twoje przychody i zacząć budować dochodową markę online.

Zapraszam Cię do dołączenia do programu mentoringowo-szkoleniowego „Mastermind – Buduj dochodową markę online i skutecznie sprzedawaj”

To 12 tygodniowy program mentoringowo-szkoleniowy dla osób, które chcą lepiej wykorzystać swoje kanały komunikacji i dotrzeć do Klienta.

W odcinku mówię o tych osobach:

Klaudia Kałążna – https://klaudiakalazna.com
Kasia Borkowska – https://kasiaborkow.pl/

Inne moje odcinki:

Podcast #001 – Dlaczego 2020 był dotychczas, najlepszym rokiem w moim biznesie?
Podcast #002 – Instagram to nie wszystko. Czyli gdzie budować swoją markę online.
Podcast #003 – Jak skutecznie organizuje swój czas pracy? Asana moja miłość!
Podcast #004 – Dlaczego liczba followerów nie zawsze wpływa na ilość zer na Twoim koncie
Podcast #005 – Work-life-balance w biznesie online. Mój nowy sposób na większy luz.
Podcast #006 – E-commerce to nie trend. Jak skutecznie prowadzić sklep online?
Podcast #007 – Jak nasze nastawienie wpływa na realizację celów prywatnych i biznesowych?
Podcast #008 – Marka osobista w sieci – produkty i narzędzia niezbędne przy jej rozwoju.
Podcast #009 – Dlaczego e-mail marketing to nie przeżytek. Jak wykorzystać go w biznesie online?
Podcast #010 – Komunikacja i ton wypowiedzi marki online z Anią Cichańską.
Podcast #011 – Jak strategicznie zaplanować treści na swoje social media? Rozmowa z Ulą Phelep.
Podcast #012 – Czy instagram to dodatek czy cały etat  ? Rozmowa z Gosią Lammers.
Podcast #013 – Jak prawnie zabezpieczyć swój biznes online ? Rozmowa z Kasią Krzywicką. 
Podcast #014 – Jak dobry design i grafika może wpłynąć na odbiór marki osobistej ? Rozmowa z Nieszablonowyshablon.
Podcast #015 – 5 najczęściej popełnianych błędów w e-mail marketingu, których warto unikać !
Podcast #016 – 6 sekwencji mailowych, które powinnaś wdrożyć do swojego newslettera
Podcast #017 – BrandTip – Jak sprawdzić, czy mój model biznesowy działa. 4 etapy, które musisz przejść
Podcast #018 – Asana jako narzędzie do biznesowego sukcesu- rozmowa z Anią Studnicką
Podcast #019 – Pinterest jako narzędzie rozwoju marki osobistej.
Podcast #020 – Siła mindsetu w procesie sprzedaży.
Podcast #021 – Storytelling czyli ogromna siła marketingu.
Podcast #022 – Siła wideo marketingu z Agatą Koman.

Zacznij od prezentu!

Ułóż przemyślane ścieżki Klienta i znajdź odpowiednie strategie do swojego newslettera, tak aby pełni wykorzystać jego potencjał.