Czy chciałabyś zacząć publikować swoje nagrania na Instagram TV, ale wydaje Ci się, że nie masz nic do pokazania? A może chciałabyś dotrzeć do nowych odbiorców, ale boisz się, że ich nie zaciekawisz? Chciałabyś tworzyć ciekawe treści na IGTV, ale nie masz już nowych pomysłów? Nie wiesz, czym przyciągnąć nowych odbiorców?

To świetnie się składa!

Przygotowałam dla Ciebie garść inspiracji, które możesz wykorzystać do tworzenia swoich własnych nagrań, które przyciągną użytkowników. Tematów jest wiele, więc zapewniam Cię, że znajdziesz coś dla siebie.

Obserwuj innych

Czy w świecie online są jakieś osoby, które podziwiasz? Takie, które obserwujesz i myślisz sobie: „kurczę, też tak chcę!”. Jeśli odpowiedź na to pytanie brzmi: „tak”, to zacznij patrzeć na te osoby, zwracając też większą uwagę na kwestie techniczne. Obserwuj, o czym mówią i jak mówią. Inspiruj się tym! Oczywiście nie małpuj. Nie chodzi o to, żeby tworzyć kopię 1:1 czegoś, kto stworzył już ktoś inny. Wcale nie o to chodzi. Możesz jednak zainspirować się tematem podjętym przez kogoś innego. Przykładowo, Twoja ulubiona influencerka opowiedziała o swoich sposobach na planowanie postów. Nie ma problemu, żebyś wrzuciła swoje nagranie na ten sam temat. Pokaż jakich narzędzi Ty używasz, jak się sprawdzają, co lubisz, a czego nie. Pokaż, że masz własne zdanie i z czymś się zgadzasz, a coś uważasz za błąd. W takim nagraniu możesz nawet powiedzieć na głos, czyj wpis lub film Cię zainspirował. Nie ma w tym nic złego, o ile będziesz oryginalna i będziesz sobą.

Miej oczy dookoła głowy

Świat, który nas otacza, daje wiele tematów do nagrań. Śledź na bieżąco sytuację w kraju i na świecie. Czytaj gazety i oglądaj wiadomości i inspiruj się nimi do tworzenia własnych treści. Oczywiście nie chodzi o to, żebyś cytowała te informacje albo żebyś je opiniowała. Daj coś od siebie. Jeśli ze wszystkich stron bombardują Cię tematy związane z epidemię, to dostosuj się do nich. Opowiedz, jak Ty sobie radzisz z kwarantanną, jak przeprowadzasz swój biznes przez ten trudny czas i nie bój się doradzać innym, by oni też przeszli kryzys suchą nogą. Żyjemy w bardzo ciekawych czasach, w których rzeczywistość zmienia się w tempie błyskawicy. Złap ją i opowiedz o niej z perspektywy swojego biznesu.

Inspiruj się książkami, muzyką, filmami, sztuką…

Przeczytałaś ciekawą książkę, która zrobiła na Tobie wrażenie? Wyniosłaś z niej jakiś morał? Opowiedz o nim! Każda życiowa lekcja zasługuje na to, by o niej opowiedzieć. Zwłaszcza jeśli potrafisz też znaleźć związek pomiędzy nią a Twoim biznesem. Jako inspirację mogą też posłużyć muzyka, filmy, spektakle teatralne czy sztuka. Pokaż, że masz swoje zainteresowania i wyjaśnij, co łączy je z Twoim biznesem. To prostsze niż myślisz! Obejrzałaś właśnie „Księżniczkę i żabę”? Na pierwszy rzut oka to zwykła bajka, ale jeśli przyjrzysz jej się bardziej, to zobaczysz opowieść o tym, że ciężka i uczciwa praca popłaca. To historia o odwadze w dążeniu do własnego marzenia. A to już całkiem niezła wskazówka do prowadzenia biznesu. Takie konkluzje możesz znaleźć w wielu miejscach, nie bój się o nich mówić.

Zaproś kogoś

Rozejrzyj się wśród swoich znajomych – może, któryś z nich robi coś bardzo wyjątkowego? Może chciałby opowiedzieć Ci o tym na nagraniu? Wywiady to bardzo ciekawa forma prezentowana na IGTV. Pozwolą Ci one na dotarcie do nowych odbiorców (np. obserwatorów Twojego rozmówcy). Co do tematu takiego wywiadu, to powinnaś przed nagraniem chwilę się nad nim zastanowić. Nie musisz jednak planować całej wypowiedzi. Rozmowa powinna wyglądać naturalnie. Jeśli jednak pozwolisz mówić swojemu rozmówcy, to zobaczysz, że temat sam się znajdzie. A może to świetna okazja, żebyś poznała kogoś nowego?

Kulisy pracy

Pokaż jak wygląda Twoje miejsce pracy. Opowiedz krok po kroku, jak pracujesz i czym zajmujesz się zawodowo. Możesz też opowiedzieć o swoim produkcie na poszczególnych etapach jego powstawania. Pamiętaj jednak, że te treści mają być ciekawe, a nie reklamowe.

Dziel się wiedzą

Na IGTV możesz pokazać, że jesteś ekspertem. W swoich filmach możesz dzielić się wiedzą z Twojej branży. Na pewno jest coś, na czym się doskonale znasz. Nie zrażaj się tym, że nakręcono już kilkanaście różnych nagrań o tym samym. Opowiedz o tym jeszcze raz – po swojemu. Może to właśnie Twoja definicja okaże się tą najbardziej przyjazną użytkownikom? Tą przekazywaną z ust do ust i udostępnianą wszędzie? Opowiadaj też o rzeczach, które są dla Ciebie oczywiste. Dla Twoich klientów wcale nie muszą takie być.

Jak widzisz, pomysłów i tematów na filmy na Instagram TV jest naprawdę dużo. Ważne jest tylko to, żebyś była w nich autentyczna. Bądź sobą. Możesz inspirować się innymi, ale nie powinnaś ich kopiować. I przede wszystkim – baw się dobrze w czasie nagrań. Jeśli zmuszasz się do wystąpień przed kamerą i wcale nie chcesz się pokazywać, to odbiorcy to wyczują i wcale nie będą zadowoleni. Jeśli się wstydzisz, to zanim przystąpisz do nagrań, spróbuj przełamać swój lęk. Możesz na przykład najpierw nagrywać filmiki tylko dla siebie, a dopiero kiedy poczujesz się swobodniej, zaczniesz je publikować.

Jeśli zabraknie Ci tematów do IGTV, jest jeszcze jedna sprawdzona metoda na ich pozyskanie. Jest prostsza niż myślisz! Zapytaj swoich odbiorców. To właśnie osoby, dla których nagrywasz, będą potrafiły najlepiej odpowiedzieć Ci na pytanie, o czym chciałyby usłyszeć.

Jeśli nie wiesz jeszcze jak zacząć publikować na IGTV, to wskakuj tutaj. W tym poście wszystko Ci dokładnie wyjaśniłam.